بیوگرافی آلفرد آدلر

بیوگرافی آلفرد آدلر

540 نفر
دسته بندی: بیوگرافی

بیوگرافی آلفرد آدلر

آلفرد آدلر، پزشک و روانپزشک مشهور و بنیانگذار روانشناسی فردی، هفتم فوریه 1870 در اتریش دیده به جهان گشود. او دوران کودکی را در شهر وین در کنار والدین خود گذراند. اما کودکی دوران سخت و طاقت فرسایی برای آدلر بود. زیرا تا سن 2 سالگی از راشیتیسم رنج میبرد که باعث شد نتواند به درستی راه برود و در سن 4 سالگی مبتلا به ذات الریه گشت. به خاطر مشکلات سلامت عدیده ای که در دوران کودکی با آن رو به رو بود، آدلر تصمیم گرفت که در آینده پزشکی حاذق شود. اما او کودکی بسیار ضعیف بود و به نظر معلمش فقط بدرد شاگرد کفاشی میخورد. اما هیچ کدام از این حرف ها تاثیری بر آدلر جوان نگذاشت و او توانست بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه وین در سال 1895، مدرک پزشکی خود را دریافت کند و به عنوان چشم پزشک فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اما پس از چندی حرفه خود را به پزشکی عمومی تغییر داد و مجددا فعالیتش را از سر گرفت

آلفرد آدلر

بعد از گذشت چندین سال فعالیت در حرفه پزشکی، آدلر متوجه علاقه و اشتیاق خود در زمینه روان پزشکی شد. در سال 1902 زیگموند فروید، روانپزشک اتریشی مشهور آن دوران، آدلر را به گروهی دعوت میکند که در مورد مباحث روانشناسی به بحث میپرداختند. اعضای این گروه هر چهارشنبه در منزل فروید گرد هم می‌آمدند و در نهایت همین افراد، تبدیل به اولین اعضای جامعه روانپزشکی وین شدند.

آدلر مدتی سرپرست این گروه بود، اما پس از چندی به خاطر مخالفت ها و اختلاف نظر هایی که با بعضی از نظریه های فروید داشت، از گروه خارج شد. او تاکید فروید را بر عوامل جنسی در رفتار فردی همیشه مورد انتقاد قرار میداد که باعث درگیری های بسیار بین او و فروید شد. آدلر نقش بسیار موثری و کلیدی را در ارتقا و رشد روانکاری بر عهده داشت و یکی از مشخصه های اصلی اون این بود که توانست مکتب فکری خود را در زمینه روانپزشکی و روانکاوی پایه ریزی کند. او بارها اذعان داشت که در زمینه های علمی بسیاری با فروید همکاری میکرده، اما هیچوقت شاگرد او نبوده است. سرانجام در سال 1912، آلفرد آدلر موفق شد جامعه روانشناسی فردی را پایه گذاری کند.

تئوری آدلر میگوید که همه افراد احساس حقارت را از زمان کودکی در وجود خودشان دارند. همه مردم در تلاش برای این موضوع هستند که با ایجاد احساس برتری، احساس حقارت وجودشان را التیام ببخشند. آدلر اعتقاد داشت که این موضوع، انگیزه پنهانی رفتار، احساس و تفکر و به طور کلی موتور محرکه همه انسان ها است. او توضیح داد که چطور بعضی از افراد بر همکاری و مشارکت با سایر افراد جامعه متمرکز هستند، اما بعضی دیگر تمایل دارند که بر دیگران اعمال قدرت کنند.

در بحبوحه جنگ جهانی دوم، زمانی که نازی ها اتریش را اشغال کردند، آدلر که اجداد یهودی داشت به خاطر اینکه آلمان ها جلوی فعالیت او را نگیرند، دین خود را به مسیحیت تغییر داد. اما اینکار هیچ تاثیری بر رفتار نازی ها با او نداشت و باعث شد که در دهه 1930 کلینیک او را تعطیل کنند. به همین خاطر، آدلر به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد تا در جایگاه استاد تمامی کالج پزشکی داشگاه لانگ آیلند به فعالیت خود ادامه دهد. آدلر برای گسترش دانش و نظریات خود، به برگزاری همایش ها و سخنرانی های مختلف پرداخت و در 28 می سال 1973 زمانی که برای یک سخنرانی در اسکاتلند حضور پیدا کرده بود، گرفتار یک حمله قلبی شد و چشم از جهان فرو بست.

تئوری های آلفرد آدلر نقش اساسی را در زمینه تراپی و رشد و ارتقای کودکان ایفا میکند و مفهوم حقارت و عقده حقارت را روانشناسان امروزی مدیون مطالعات آدلر هستند. تئوری ها و نظریات آدلر، دستمایه تفکرات روانشناسان مشهور دیگری چون کارل راجرز و آبراهام مازلو شد و امروز به نام مکتب روانشناسی آدلری شناخته شده است.

ترجمه:

radiobina

منبع :

www.verywellmind.com

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند
امتیاز شما :

آخرین مطالب

فلج تحلیل
فلج تحلیل
روش های طبیعی افزایش اکسی توسین
روش های طبیعی افزایش اکسی توسین
چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
عصب شناسی انتظار در روابط
عصب شناسی انتظار در روابط
ElGrandeToto - 7elmet Ado 6(MP3_320K)