ورکشاپ روانشناسی

ورکشاپ های روانشناسی


ورکشاپ های روانشناسی یا کارگاه های سلامت روان به برنامه ای عملی گفته میشود که مهارت های فردی و روانی افراد را بهبود میبخشد. در ورکشاپ های روانشناسی افراد در مورد ایده ها و نظرات مختلف با یکدیگر صحبت میکنند و برای رشد و ارتقای کیفیت زندگی خود با یکدیگر همکاری میکنند. این کارگاه های روانشناسی را میتوان در محیط هایی مثل مدرسه، محیط کار، سمینارهای روانشناسی یا کلاس های آموزشی سلامت روان برگزار کرد. البته با پیشرفت تکنولوژی ما شاهد کارگاه های آنلاین روانشناسی بسیاری هستیم که در فضای مجازی جزوات و دوره های خاص خود را برای بهبود سلامت روان به افراد پیشنهاد میکنند. قبل از هر چیز این سوال مطرح میشود که ورکشاپ های روانشناسی چه مزایایی را برای ما ایجاد خواهند کرد؟ کارگاه های روانشناسی در مورد چه موضوعاتی صحبت خواهند کرد؟ چه نوع کارگاه روانشناسی برای شروع مناسب تر است؟ اینها سوالاتی هستند که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای ورکشاپ های روانشناسی :


تنش و استرس را در شما کاهش میدهد.


شاید شما فکر کنید شرکت در ورکشاپ های روانشناسی نتیجه معکوس برای شما داشته باشد. اما در حقیقت اگر شما در وضعیتی بحرانی قرار دارید و اوضاع از کنترل شما خارج شده است، میتوانید با شرکت در کارگاه های آنلاین روانشناسی یا ورکشاپ های حضوری سلامت روان در بهبود سلامت روان خود گامی موثر بردارید. با انجام اینکار، بازدهی و انرژی بیشتری در انجام فعالیت های خود خواهید داشت.

صحبت کردن در مورد مسائل سلامت روان را برای شما عادی میکند.


ممکن است شما از اینکه در مورد مسائل سلامت روان خود با دوستان و همکاران خود صحبت کنید، خجالت زده شوید. اما شرکت در ورکشاپ های روانشناسی به شما کمک میکند که به صورت آزادانه در مورد مسائل خود با دیگران صحبت کنید. در حین صحبت کردن در مورد چالش های فردی، به صحبت های دیگران نیز میتوانید گوش کنید و با کمک یکدیگر قادر خواهید بود راه حلی را برای مشکل خودتان پیدا کنید.

فضای سالم تری را در پیرامون شما ایجاد میکند.


برخی اوقات شرکت در ورکشاپ های روانشناسی برای افراد ضروری میشود. زیرا همانطور که عدم سلامت روان بر روی زندگی فردی شخص تاثیر میگذارد، به همان صورت بر افراد پیرامون او نیز اثر منفی دارد. شرکت در کارگاه های روانشناسی به شما کمک میکند که ارتباط موثرتری را با سایرین برقرار کنید و به ایجاد آرامش در زندگی شما کمک زیادی میکند. با شرکت در این کلاس ها یاد خواهید گرفت که چگونه به دیگران اعتماد کنیم، چگونه صداقت داشته باشیم و در مجموع اینکه چگونه به نیاز های دیگران در کنار نیاز های خودمان پاسخ دهیم.

باعث افزایش درک متقابل میشود.


اکثر افراد تجربیات متفاوتی در مواجه با بیماری های روانی از خودشان بروز میدهند. زمانی که در یک کارگاه آنلاین روانشناسی یا حضوری شرکت میکنید - به خصوص اگر در محیط کاری شما باشد – میتوانید با مسائلی که سایر افراد پیرامون شما با آن درگیر هستند آشنا شوید. اینکار موجب درک متقابل بین افراد و افزایش همدلی و مشارکت در آنها میشود.

انواع ورکشاپ های روانشناسی :

کارگاه های روانشناسی بسیاری در مورد جنبه های مختلف سلامت روان وجود دارد. موارد ذیل شامل چند مورد از این کارگاه های سلامت روان میباشد.

کارگاه آگاهی از سلامت روان


این کارگاه به شما کمک میکند که از انواع بیماری های سلامت روان آگاه شوید و باورهای نادرست راجع به آنها را برای شما شرح میدهد. همچنین تکنیک ها و استراتژی های مقابله ای مربوط به سلامت روان را به شما یاد میدهد. اگر در ابتدای مسیر خودشناسی هستید، میتوانید برای شروع از این کارگاه استفاده کنید.

کارگاه خودآگاهی


در این کلاس ها شما تمرینات یوگا، مدیتیشن، تکنیک های تمرکز بر زمان حال و تصویر سازی مثبت را انجام خواهید داد. هر کدام از این تمرینات به مرور زمان باعث میشود درک و آگاهی بیشتری نسبت به وضعیت موجود خود پیدا کنید و در مواقع بروز بحران، هوشیارانه تر عمل کنید.

کارگاه مدیریت استرس


اضطراب و استرس تاثیرات منفی بیشماری بر روی افراد میگذارد. با یادگیری نحوه مدیریت خشم و استرس، راهکار های مدیریت بحران و تکنیک های مقابله ای شما قادر خواهید بود در مواقع بحرانی عملکرد مناسب تری را از خودتان نشان دهید. شما در این کلاس ها موقعیت های مختلف استرس زا را بررسی خواهید کرد و نحوه مقابله با شرایط بحرانی را فرا خواهید گرفت.

کارگاه ارتباطات و ساختن رابطه


یک از نشانه های عدم سلامت روان، ارتباطات ضعیف با دیگران است. شما میتوانید با شرکت در این کارگاه ها در مورد نحوه برقراری ارتباط صحیح با دیگران، نحوه برخورد با افراد نابهنجار، تکنیک های ارتباط موثر و استراتژی های گسترش روابط اطلاعات مفیدی را بدست بیاورید. هیچ چیز به اندازه ارتباطات صحیح نمیتواند در بهبود سلامت روان به شما کمک کند.

سوالات متداول


ورکشاپ های روانشناسی به چه برنامه ای گفته میشود؟
ورکشاپ های روانشناسی یک برنامه بهبود سلامت روان است که از طریق کار گروهی و مشارکت اعضای آن به صورت یک کارگاه آنلاین روانشناسی یا حضوری صورت میپذیرد.
کارگاه آنلاین روانشناسی چه مزایایی دارد؟
شما با شرکت در کلاس های آنلاین هزینه کمتری را نسبت به کلاس های حضوری پرداخت خواهید کرد و در هر جایی میتوانید به این کلاس ها دسترسی داشته باشید.
انواع ورکشاپ های روانشناسی چه میباشد؟
کارگاه آگاهی از سلامت روان، کارگاه خودآگاهی، کارگاه مدیریت استرس، کارگاه ارتباطات و ساختن رابطه ار جمله انواع ورکشاپ های سلامت روان به شمار میرود.

سخن پایانی


در خاتمه هرگز فراموش نکنید که اگر کارگاه‌های روانشناسی با مدرک بین المللی ، دارای مدرکی معتبر باشد و توسط اساتید شناخته شده و دارای تحصیلات مرتبط برگزار شود، شاید نوعی میانبر برای شما باشد. اگر دانشجوی رشته روانشناسی هستید شرکت در کارگاه‌های روانشناسی با مدرک بین المللی می‌تواند شانس شما را برای وارد شدن به بازار کار و همچنین بالابردن دانش شما در زمینه چگونگی تدریس  افزایش دهد. وبسایت رادیو بینا نیز در آینده تصمیم دارد که کارگاه‌های روانشناس با مدرک بین‌المللی معتبر را برای استفاده  علاقمندان به حوزه های روانشناسی تهیه کند. در حال حاضر رادیو بینا ورکشاپی را تحت عنوان ورکشاپ پیله طراحی کرده که علاقمندان به شرکت در این ورکشاپ می‌توانند تنها با ثبت نام در وبسایت، از مزایای این دوره استفاده کنند. برای شرکت در این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.