وقتی به همسرتان شک دارید !

وقتی به همسرتان شک دارید !

230 نفر
دسته بندی: خودشناسی

وقتي به تو شك دارم!

راه‌كارهايي براي آن‌هايي كه مدام در هر موضوعي نسبت به همسران‌شان بدبين هستند و به همه چيز شك مي‌‌کنند اگر بخواهيم شك و بدبيني را بين زنان و مردان تقسيم مقايسه كنيم، اين زنان هستند كه بيشتر از مردان نسبت به همسران‌شان دچار بدبيني و ترديد مي‌شوند. گاهي دير آمدن همسر شما به خانه، بوي عطر ناآشنا و يا سردي رابطه همسرتان دليل خيانت نيست، همينطور اگر درآمد ماهيانه همسرتان هر ماه به طرز عجيبي و نامعلوم غيب مي‌شود ، باز هم ممكن است دليل بدي را پشت خودش نداشته باشد. درست است كه در اين شرايط هر آدم خونسرد و منطقي هم به اوضاع به وجود آمده شك مي‌كند اما بهتر است منطقي تر در مورد بدبيني‌هاي‌تان مديريت كنيد. در اين مقاله مي‌خواهيم راهكارهاي رويارويي با ترديد‌ها و گاه بدبيني‌هاي زوجين را بررسي كنيم. شايد شما هم يكي از آن زن و شوهرهاي بدبين باشيد و اين راهكارها كمك‌تان كند. وقتی به همسرتان شک دارید !

حسود نباش!

همسر بدبين هميشه هم بدبين نيست بلكه تحت يك سري شرايط ممكن است دچار بدبيني شود. مثلا همانطور كه گفتيم زنان در موارد بسياري نسبت به همسران‌شان دچار بدبيني و ترديد مي‌شوند. قبل از هرچيز علت اين بدبيني را با هم مرور مي‌كنيم چون اگر علت اين موضوع را بدانيد راحت‌تر با اين موضوع كنار مي‌آييد. نداشتن اعتماد به نفس اولين دليل بدبيني است. اگر مدام نسبت به همه چيز بدبين هستيد اين نشان مي‌دهد آنطور كه بايد روي توانايي‌هاي خودتان كار نكرده‌ايد. آدم‌هايي كه اعتماد به نفس بيشتري دارند كمتر دچار بدبيني مي‌شوند. اگر احساس مي‌كنيد همسرتان نسبت به شما خيلي بالاتر است  سعي كنيد خودتان را به سطح توانايي هاي او برسانيد. اگر اين كار را كنيد هم بر روي نقاط قوت‌تان كار كرده‌ايد و هم بدبيني‌هاي مربوط به خيانت را از بين خواهيد برد. حسادت يكي از دلايل بدبيني است و در قدم اول اگر دليل بدبيني خودتان را به حسادت ارتباط مي‌دهيد، بهتر است روي خودتان متمركز شويد و انرژي مثبت را به سمت خودتان بياوريد.

تغيير محيط را جدي بگير

ما آدم‌ها خيلي از اوقات بدون اينكه بدانيم تحت تاثير محيطي قرار مي‌گيريم كه در آن زندگي مي‌كنيم. معاشرت با افراد بد‌بين و كساني كه خودشان در زندگي شخصي‌شان دچار مشكل هستند، تاثير بدي را در شما خواهد داشت. براي خلاص شدن از بدبيني‌ها بهتر است با افرادي معاشرت كنيد كه به شما انرژي مثبت بدهند و ديدگاه بهتري را در رويارويي با مشكلات و ترديد‌هاي ازدواج به شما پيشنهاد دهند. مراقب افراد بديبين كنار خودتان باشيد. اين صرفا يك هشدار است. گاهي نسخه‌اي كه ديگران براي‌تان می‌پيچند خيلي به نفع‌تان نيست.

نقش بازي نكن

هرگز خودتان را سانسور نكنيد. سعي كنيد صادقانه در مورد بدبين‌هاي‌تان با صحبت كنيد و با او مشكل خود را درميان بگذاريد. وانمود نكنيد كه آدم مثبت و خوش بيني هستيد. مطمئن باشيد اين‌كار به شما كمك زيادي خواهد كرد. تمام بدبيني‌هاي خود را  بر روي كاغذ بنويسيد و روي آنها فكر كنيد و با كمك همسرتان دليلي قانع كننده‌ای براي آن‌ها بيابيد. ترس‌هاي خود را سركوب نكنيد و به جاي فرار با آنها رو به رو شويد. نقش بازي نكن

ترديد بين عشق و رنج بتعث بوجود آمدن شك می شود

اما گاهي ترديد و بدبيني‌ها در مورد مسائل كلي زندگي زناشويي است و اين ترديد‌ها اقسام مختلفي دارند. اولين نوع ترديد را با يك مثال شروع مي كنيم. زن جواني به تازگي ازدواج كرده و علاقه زيادي به همسرش  دارد. همسر اين زن با همه ويژگي‌هاي مثبتي كه دارد، كمي حساس و زودرنج است و اين زودرنجي مرد باعث به وجود آمدن بحث ها و اختلاف نظرهاي جدي بين او و همسرش مي شود. زن با وجود عشق شديدي كه نسبت به همسرش حس مي‌كند، با حساسيت مرد نمي‌تواند كنار بيايد و اين وسواس فكري همسر، آرامشي كه او به دنبالش بوده را از او سلب مي‌كند. زن در اين شرايط دچار ترديد مي‌شود و ميل به جدايي و ترك همسر در او شدت پيدا مي‌كند.

تنها يك راه جواب نمي‌دهد و شك شما را از بین نمی برد

وقتي در يك جمع دوستانه راجع به نوع ارتباطي كه با همسرتان داريد بحث مي كنيد راه حل‌ها و نسخه‌هاي متفاوتي را در مورد نحوه برخورد با همسرتان دريافت مي‌كنيد. هركسي مي‌خواهد تجربه‌اي كه در مورد ارتباط با شريكش داشته را با شما به اشتراك بگذارد و انسان‌دوستانه به دنبال كمك به شماست. بعد از مدتي وقتي راه حل پيشنهادي دوست‌تان  را به كار برديد  و به نتيجه نرسيديد دچار ترديد در ادامه رابطه‌تان مي شويد. شما بارها و بارها در خلوت‌تان با خودتان كلنجار مي‌رويد كه چرا راه حل‌هايي كه براي ديگران نتيجه‌بخش بوده در مورد همسر شما جواب نداده و با اين تصور غلط همسرتان را يك فرد غيرقابل تحمل كه ديگر نمي‌توان با او زندگي كرد، فرض مي‌كنيد. ترديد در اين مواقع به صورت عميقي در شما نفوذ مي‌كند و ديگر اميدي به ادامه ارتباط با همسرتان نداريد. اشتباه نكنيد و همينجا دست نگه داريد. افراد مختلف بر اساس ويژگي‌هاي متفاوت، نيازهاي متفاوتي دارند. يادتان باشد  راه حلي كه در مورد دوست و همكار شما نتيجه‌بخش بوده تنها بر روي آن ارتباط تاثير داشته و در مورد شريك شما با ويژگي هاي منحصر به‌فردش، بايد به دنبال راهكاري ديگر باشيد. هرگز راه حل ايده آل و نهايي برا ي برخورد با شريكتان وجود ندارد. اگر همه  راهها را امتحان كرده‌ايد باز هم نااميد نباشيد و ترديد را به آساني به خود راه ندهيد. به دنبال راهي متفاوت باشيد كه در مورد شريك‌تان نتيجه بخش باشد. تسليم نشويد و راه منحصر به فرد  ارتباط با همسرتان را بيابيد. جدايي هميشه آسان‌ترين راه ممكن است اما اگر براي ارتباط‌تان اهميت قائل هستيد، كمي بيشتر زمان بگذاريد و راه بهتري را بيابيد.

كشتي را درست هدايت كن تا به شك دچار نشوی

يك كشتي زيبا و رويايي را تصور كنيد كه شما و همسرتان در آن هستيد. از قبل برنامه‌ ريزي كرده ايد كه بهترين سفر رويايي را با همسرتان داشته باشيد. اين كشتي همان ارتباط زناشويي شماست. اما ناگهان متوجه مي شويد كه طوفان بزرگي در راه است. در اين لحظه شما دچار ترديد مي‌شويد. اگر بتوانيد تمامي بحث‌ها و مشاجرات و ترديد‌هاي به وجود آمده در رابطه‌تان را با اين مثال مقايسه كنيد بهتر مي‌توانيد اوضاع را تحت كنترل خود بگيريد. براي رويارويي با اين مشكل بايد مكانيسم خوبي  را براي رويارويي با ترديد‌هايتان پيدا كنيد. ابتدا آرامش خود را حفظ كنيد و هرگز در مواقعي كه عصباني و ناراحت هستيد_ طوفان هاي احتمالي_ اوضاع را كنترل نكنيد. به ساحل برگرديد و وقت ديگري را براي ادامه بحث‌ها و حل مشك‌لتان در نظر بگيريد.

ترسي كه مثل خوره است و شك را در ما بیشتر می کند

همه ما در زندگي تجربه‌هاي تلخي داريم كه فكر كردن به آنها  مي تواند خيلي برايمان آزار دهنده باشد اما تا زماني كه  استفاده درستي از تجربه‌های‌مان را نداشته باشيم ترس‌ها مانع پيشرفت ما به جلو شده و يك عامل بازدارنده قوي براي‌مان به حساب مي‌آيد. بيشتر  اوقات ترديدهايي كه در مورد رابطه‌مان داريم نيز به خاطر تجربه‌هايي است كه در گذشته داريم و به تصور خودمان مي‌ترسيم كه دوباره اتفاق‌هاي تلخ گذشته برايمان تكرار شوند؛ رادیو بینا در پادکستی بی نظیر به شما راهکار هایی برای رویایی با خاطرات گذشته را بازگو کرده است. اما  در اين موقعيت قبل از هرچيز بايد به خودتان اعتماد داشته باشيد چون اعتماد نداشتن باعث ترديد هاي آزار دهنده‌اي مي‌شود كه راهي جز پايان دادن به يك  ارتباط براي‌تان نمي‌گذارد. گذشته را به كنار بگذاريد و در همين لحظه زندگي كنيد. تجربه‌هاي گذشته نبايد مانعي براي ارتباطي كه در حال حاضر داريد باشد. بيشتر از اينكه به ترديدهاي‌تان  قوت دهيد، به دنبال دليل آنها باشيد تا بهتر آنها را كنترل كنيد. شما از عهده مديريت يك ارتباط بر مي‌آييد. شك نكنيد. برای مطالعه بیشتر در باب شک به همسر می توانید از این لینک استفاده کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند
امتیاز شما :

آخرین مطالب

چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
عصب شناسی انتظار در روابط
عصب شناسی انتظار در روابط
انعطاف پذیری شناختی چیست؟
انعطاف پذیری شناختی چیست؟
قوی ترین بخش کنترل کننده رفتار در انسان
قوی ترین بخش کنترل کننده رفتار در انسان
ElGrandeToto - 7elmet Ado 6(MP3_320K)