پنج اشتباه که احتمالاً در قرارهای عاشقانه مرتکب می‌شوید

پنج اشتباه که احتمالاً در قرارهای عاشقانه مرتکب می‌شوید

229 نفر
دسته بندی: خودشناسی
ما در قرارها و روابط عاشقانه ممکن است تصمیم‌های اشتباه زیادی بگیریم. بسیاری از این اشتباهات درس‌های خوبی به ما می‌دهند و تجربه کسب می‌کنیم، اما اشتباهاتی هم وجود دارند که می‌توانند به ما آسیب برسانند. خوشبختانه، با کمی راهنمایی و آینده‌نگری می‌توان از بسیاری از این اشتباهات دوری کرد. در ادامه، در مورد پنج اشتباه بسیار رایج در روابط عاشقانه به اختصار صحبت می‌کنیم.

 



love-and-the-brain
 

اشتباهات رایج در روابط عاطفی


برخی افراد اغلب تصمیم‌های احساسی می‌گیرند

احساسات می‌تواند مانند یک قطب‌نما راه درست را به ما نشان بدهد، اما نمی‌تواند نقشه مسیر را برای‌مان ترسیم کند. در حقیقت، اگر همه عواملی که بر احساسات ما اثر می‌گذارند را در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که نمی‌توان همیشه به احساسات اعتماد کرد. اگر فقط بر اساس احساس‌مان دست به انتخاب بزنیم و تصمیم‌گیری کنیم، یعنی خودمان به دنبال دردسر می‌گردیم. احساسات گذرا هستند، روزی می‌آیند و روزی می‌روند. بنابراین، ایجاد یک ارتباط سالم و مانگدار به چیزی بیشتر این نیاز دارد.

 

بعضی‌ها خیلی سریع به طرف مقابل دل می‌بندند

وقتی کسی را پیدا می‌کنید که واقعاً با او احساس نزدیکی می‌کنید، بسیار وسوسه‌کننده است که بخواهید با تمام وجودتان به او دل ببندید. اما اگر در این کار عجله به خرج دهید، احتملاً نتیجه خیلی بدی خواهید گرفت. روابط سالم از طریق محبت و احترام متقابل، و در گذر زمان شکل می‌گیرند. هر چیز خوبی برای شکوفایی به زمان نیاز دارد، پس با دلبستگی‌های عجولانه آینده ارتباط خود را به خطر نیندازید.

گاهی افراد از روی ترس تصمیم می‌گیرند

یکی دیگر از اشتباهات رایج در روابط عاطفی ترس های ما هستند. ترس‌هایی مثل ترس از جدایی، تنها ماندن، یا جواب رد شنیدن بر تصمیم‌های بسیاری از افراد در زمینه روابط تأثیر می‌گذارد. به خاطر این ترس‌ها، ما به زندگی با کسانی که دوست‌شان نداریم ادامه می‌دهیم، یا این که جسارت بیان احساست‌مان برای شروع یک رابطه خوب را نداریم. اما اگر واقعاً خواستار یک رابطه سالم هستیم، باید نسبت به آینده امیدوار باشیم و اجازه ندهیم که ترس بر روابط‌مان سایه بیندازد.

 

خیلی‌ها از همان ابتدا با طرف مقابل رابطه جنسی برقرار می‌کنند

اگر می‌خواهید در ارتباطتان گیج و سردرگم بشوید، سراغ رابطه جنسی بروید. این نخستین چیزی است که زمینه‌ساز شکست افراد در روابط عاشقانه است. رابطه جنسی مانند یک چسب خیلی قوی عمل می‌کند و می‌تواند شما را به کسی وصل کند که هرگز قصد زندگی با او را نداشته‌اید. داشتن رابطه جنسی بدون داشتن شناخت کافی از طرف مقابل باعث می‌شود به‌سادگی چشم خود را بر روی مشکلات موجود در ارتباط ببندید، و برای حل آن‌ها هیچ اقدامی نکنید.

 

بسیاری از افراد در مورد دوستانه یا عاشقانه بودن روابط‌شان مطمئن نیستند

در فرهنگ ما خیلی چیزها مبهم است. تعریف روابطه عاشقانه مشخص نیست، رابطه جنسی یک چیز عادی، و داشتن تعهد نشانه عقب‌ماندگی است. بدون شک، با پیروی از این فرهنگ در نهایت حس خواهید کرد که از شما سوء استفاده شده است. اما سنت به ما می‌گوید که رفتارمان با کردارمان یکی باشد. یعنی اگر برای شروع یک ارتباط به کسی جواب مثبت داده‌ایم، برای ایجاد یک ارتباط عاشقانه متقابل و بلندمدت با او همراه شویم. و اگر پاسخ‌مان منفی است، تکلیف آن ارتباط را هر چه زودتر مشخص کنیم. بنابراین، خود را درگیر ارتباط‌های مبهم نکنید. وقتی نمی‌دانید که در یک رابطه به چه سمتی حرکت می‌کنید یا این که فرد مقابل به شما چه احساسی دارد، درست نیست چند سال یا حتی چند ماه از زندگی خود را برای چنین رابطه‌ای تلف کنید. پیش از آن که روابط زندگی‌تان را کنترل کند، شما کنترل آنها را در دست بگیرید. یک رابطه سالم از طریق ارتباط‌های روشن و اقدامات آگاهانه شکل می‌گیرد. اساساً اشتباه در روابط اجتناب‌ناپذیر است. اما شما فقط به کمی برنامه‌ریزی، آینده‌نگری، و حد و مرز نیاز دارید تا از بسیاری از این اشتباهات دوری کرده و تصمیم‌های بهتری بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهکار های عاشقانه خود می توانید مقالات مهارت های اجتماعی را مطالعه بفرمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند
امتیاز شما :
ElGrandeToto - 7elmet Ado 6(MP3_320K)