پنج سؤالی که باید پیش از ازداوج از خودتان بپرسید

پنج سؤالی که باید پیش از ازداوج از خودتان بپرسید

228 نفر
دسته بندی: خودشناسی

پیش از آن که به درخواست ازدواج کسی جواب مثبت بدهید، چند سؤال مهم وجود دارد که باید از خودتان و طرف مقابل بپرسید. مسائل متعددی وجود دارد که می‌تواند در پیوند زوجین اختلال ایجاد کند، از جمله پول، رابطه جنسی، مذهب، و تربیت فرزندان. بسیاری از افراد نمی‌دانند پیش از شروع زندگی مشترک، به چه مسائلی توجه کرده و چه پرسش‌هایی را مطرح کنند.

آمیرا روتولا، نویسنده کتاب « چطور ازدواج خود را از نابودی حفظ کنید »، می‌گوید: «من و همسرم واقعاً فکر می‌کردیم که عشق در برابر هر چیزی پیروز خواهد شد و نمی‌دانستیم مسائل مهمی وجود دارد که فقط با عشق به نتیجه نمی‌رسد».

بنابراین، برای اطمینان از این که به یک رابطه مشترک، سالم و آگاهانه پا می‌گذارید، متخصصان توصیه می‌کنند که پیش از ازدواج، پنج سؤال زیر را خودتان بپرسید.

1. آیا این رابطه به قصد ازدواج منصفانه است؟

وقتی برای ازدواج برنامه‌ریزی می‌کنید، احتمالاً تمایل دارید که در مورد تقسیم هزینه‌ها با شریک‌تان صحبت کنید، اما در مورد تعادل احساسات‌تان چطور؟ روان‌شناس بالینی دافنه دو مارنِفه می‌گوید اگر یکی از زوجین همیشه بیشتر احساس می‌گذارد، سازش می‌کند، و بر روی تأمین نیازهای طرف مقابل تمرکز می‌کند، آن ارتباط به یک ارزیابی دوباره نیاز دارد. «یک رابطه نامتعادل می‌تواند به شما ضربه بزند. زمانی که باید از بچه‌ها و والدین بیمارتان مراقبت کنید یا درگیر پرداخت وام مسکن هستید، صرف تمام انرژی برای شاد نگه‌داشتن یک نفر فشار خیلی زیادی به شما وارد خواهد کرد».

آیا این رابطه به قصد ازدواج منصفانه است

2. والدینم برای ازدواج چه انتظارات مشخصی را به من القا کردند؟

از آنجا که افراد در خانواده‌های متفاوتی رشد می‌کنند، بررسی کنید که والدین و دیگر بستگان شما چه تأثیری بر انتظارات شما از زندگی مشترک گذاشته‌اند. روتولا می‌گوید که او و همسرش گِرِگ برِنت به‌سرعت دریافتند که در خانواده‌های بسیار متفاوتی بزرگ شده‌اند: در خانواده روتولا، همیشه اولویت با بچه‌ها بود. اما مسئله اصلی در خانواده برنت ازدواج والیدنش بود و از بچه‌ها انتظار داشتند که بیشتر مستقل باشند. روتولا توصیه می‌کند که زوجین دیدگاه خود را در مورد معنای خانواده با هم به اشتراک بگذارند زیرا این چیزی نیست که به طور شهودی و بدون گفتگو قابل درک باشد.

3. آیا بعد از ازدواج می‌خواهم بچه داشته باشم؟

سازش در مورد برخی تفاوت‌ها سخت‌تر است. وقتی یکی از زوجین علاقه به داشتن فرزند دارد و دیگری مخالف این مسئله است، آنها به‌سختی می‌توانند به توافق برسند. اگر در مورد داشتن فرزند اتفاق نظر ندارید، بهتر است از همان ابتدا تکلیف این مسئله را روشن کنید. باربارا و مایکل گراسمَن، نویسندگان کتاب «نقشه ازدواج»، توصیه می‌کنند که مؤدبانه و عاشقانه به شریک‌تان بگویید که با این شرایط نمی‌توانید به این رابطه ادامه بدهید، ولی اگر نظرش در این مورد تغییر کرد، تمایل دارید که ارتباط خود را از نو شروع کنید. بنابراین، توافق در مورد این مسئله پیش از شروع ازدواج بسیار ضروری است.

آیا بعد از ازدواج می‌خواهم بچه داشته باشم

4. اهداف من در زندگی و ازدواج چیست و آیا با اهداف شریکم سازگاری دارد؟

مطمئن شوید که می‌دانید اکنون و همین طور تا 10 سال آینده چه خواسته‌هایی دارید. راب اسکاکا، مدیر اجرایی مؤسسه ملی تقویت روابط می‌گوید که اهداف بزرگ زندگی‌تان را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی با اهداف مهم شریک‌تان هماهنگ باشند. اگر شما چیز کاملاً متفاوتی می‌خواهید، لازم است که در مورد آن بحث کنید. به جای آن که با فرضیات ذهنی خود پیش بروید، همه چیز را پیش از ازدواج برای خودتان و طرف مقابل روشن کنید.

5. چه کارهایی می‌خواهم انجام دهم تا برای زندگی مشترک آماده شوم؟

اِلِن مک‌کارتی رُزِنتال، گزارشگر واشینگتن پست، با زوج‌های بسیاری ملاقات کرده است که برای مراسم ازدواج خیلی آماده بوده‌اند، اما تعداد کمی از آنها به روش موفقیت در ازدواج فکر کرده بودند. او می‌گوید: «ما تصور می‌کنیم که بهتر است عشق و روابط به صورت شهودی اتفاق بیفتد، اما این بی‌معنی است. ما باید ابزارهای خوب بودن در روابط را به دست بیاوریم.» رزنتال زوج‌ها را تشویق می‌کند که برای حفظ رابطه عاشقانه و زندگی مشترک‌شان برنامه داشته باشند؛ با هم کتاب‌هایی در مورد روابط سالم بخوانند، برای حل مسائل پیش‌آمده به مشاور رجوع کنند، یا به کارگاه‌های آموزش روابط زناشویی بروند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند
امتیاز شما :

آخرین مطالب

چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
عصب شناسی انتظار در روابط
عصب شناسی انتظار در روابط
انعطاف پذیری شناختی چیست؟
انعطاف پذیری شناختی چیست؟
قوی ترین بخش کنترل کننده رفتار در انسان
قوی ترین بخش کنترل کننده رفتار در انسان
ElGrandeToto - 7elmet Ado 6(MP3_320K)