چطور از درد یک جدایی کم کنیم ؟

چطور از درد یک جدایی کم کنیم ؟

181 نفر
دسته بندی: خودشناسی
جدایی از شریک‌تان به معنی رنجاندن او نیست، بلکه به گفتن حقیقت مربوط می‌شود. هرچه بیشتر انجام آن را به تأخیر بیندازید، تحمل آن سخت‌تر می‌شود. این مسئله در مورد هر دو سمت معادله جدایی یکسان است. یعنی چه زمانی که حس می‌کنید طرف مقابل دیگر علاقه‌ای به ادامه ارتباط با شما ندارد، و چه زمانی که خودتان به جدایی فکر می‌کنید، بهتر است با یکدیگر روراست بوده و هر چه زودتر از این وضعیت نامطلوب رهایی پیدا کنید. وقتی ذهن‌تان درگیر مسئله جدایی است، ممکن است این نکته‌ها را فراموش کنید. اما راه‌هایی برای برخورد با جدایی وجود دارد که قابل تحمل بوده و حتی قدرت شما را افزایش می‌دهد. هیچ چیزی نمی‌تواند جدا شدن یک شریک را به کاری آسان تبدیل کند، اما اگر سعی کنید کمی دیدگاه خود را در مورد این اتفاق تغییر دهید، کمتر به خودتان سخت خواهید گرفت. رادیو بینا در مقاله 5 سوال قبل از ازدواج، شما را به خوبی از همه جهات راهنمایی کرده است. چطور از درد یک جدایی کم کنیم ؟

مطرح کردن درخواست جدایی به جسارت نیاز دارد

وقتی صحبت از روابط و پایان دادن به آن باشد، دو فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی به نام‌های اسکات نوستاتر و مایکل اچ. وبر با تجزیه و تحلیل‌های بیش‌ازحد و غیر قابل کنترل پیش از جدایی به‌‌خوبی آشنا هستند. نمونه‌ای از هنر آنها را می‌توانید در فیلم کمدی-درام «500 روزِ سامر» ببینید. آنها در این فیلم به جای استفاده از کلیشه‌های داستان‌های عاشقانه، تصویری واقع‌گرایانه از روابط عاشقانه ارائه می‌دهند. نوستاتر می‌گوید وقتی خودش در یک رابطه عاشقانه به مشکل برخورد، این فیلم‌نامه برایش به نوعی روان‌درمانی تبدیل شد. به باور او، «ما همیشه برای کسی که با درخواست جدایی شریکش روبرو می‌شود بیشتر ناراحت می‌شویم. اما بسیاری از اوقات شخص درخواست‌کننده درحقیقت کاری را انجام داده است که ضروری بوده است، در حالی که طرف مقابل جسارت انجام آن را نداشته و آن را به تأخیر انداخته است.» به‌علاوه، وبر می‌گوید داستان جدایی بسته به این که چه کسی آن را تعریف کند ممکن است جنبه‌های متناقضی باشد. بنابراین، اگر بتوانید به ماجرا از زاویه طرف مقابل نیز نگاه کنید، راحت‌تر می‌توانید با آن کنار بیایید. مطرح کردن درخواست جدایی به جسارت نیاز دارد

مراقبت از خودتان به معنی خودخواهی نیست

دکتر جسیکا زاکر روان‌شناس بالینی امریکایی می‌گوید وقتی در مورد مسئله جدایی با خودتان صادق باشید، یعنی از خودتان مراقبت کرده‌اید. او تأکید می‌کند که وقتی به جدایی خود فکر می‌کنید، از این که مشکلی را به‌درستی حل کرده‌اید احساس قدرت کنید. مطالعات نشان می‌دهد که نادیده گرفتن چیزهای استرس‌زا، مثل جدایی از یک نفر، در بلندمدت کار را برای شما سخت‌تر می‌کند. انکار حقیقت فقط وضعیت را بدتر می‌کند، و مسئله جدایی صرفاً با انکار آن از بین نمی‌رود.

بهتر است با طرف مقابل روراست باشید

روراستی کمک می‌کند که بعد از جدایی کمتر احساس گناه یا شکست کنید.اگر احساس واقعی خود را با طرف مقابل در میان نگذارید، وارد مسیری خواهید شد که سرانجام آن چیزی جز شکست نخواهد بود. هر چه زمان بیشتری از یک رابطه روبه‌پایان بگذرد، احساسات ناخوشایند بعد از جدایی شدیدتر و دردناک‌ترخواهد بود. بهتر است با طرف مقابل روراست باشید امروزه پایان دادن به یک رابطه کوتاه هم می‌تواند سخت باشد. عصر دوست‌یابی و روابط دیجیتال شیوه شروع و پایان روابط را تغییر داده است. در این دنیا، پیدا کردن یک رابطه سالم و عمیق آن قدر مشکل شده است که شنیدن جواب رد حتی بعد از یک بار ملاقات هم می‌تواند به اندازه یک جدایی واقعی سخت باشد. در مجموع، جدایی حقیقتی تلخ بوده و مواجهه با آن شما را آزرده‌خاطر می‌کند، اما این احساسات گذرا هستند. اگر وضعیت جدیدتان را بپذیرید و خود را سرزنش نکنید، سرانجام به آرامش خواهید رسید. شما می توانید از مقاله جملاتی که هرگز نباید به دوستان مجردتان بگویید ، در مورد این مهم بیشتر مطالعه بفرمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند
امتیاز شما :

آخرین مطالب

چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
چگونه کمتر از دیگران برنجیم؟
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
سیاست ها و حفظ حریم خصوصی
عصب شناسی انتظار در روابط
عصب شناسی انتظار در روابط
انعطاف پذیری شناختی چیست؟
انعطاف پذیری شناختی چیست؟
قوی ترین بخش کنترل کننده رفتار در انسان
قوی ترین بخش کنترل کننده رفتار در انسان
ElGrandeToto - 7elmet Ado 6(MP3_320K)